Jak pozycjonowanie wpływa na nasz biznes online?

REKLAMA

Nawet najpiękniejsza strona internetowa, na którą nikt nie wejdzie nie będzie miała żadnej wartości. Co więc zrobić, aby zachęcić użytkowników do odwiedzenia naszej www? Opcje są dwie. Pierwsza to zainwestowanie w coraz niestety droższe z punktu widzenia reklamobiorcy reklamy Google Ads. Druga to dłuższa, ale bardziej opłacalna droga, która nazywa się pozycjonowaniem.

Pozycjonowanie stron czyli co?

Pozycjonowanie to nic innego jak wszystkie działania, które mają doprowadzić do sytuacji, w której Twoja strona www wejdzie na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarki Google na poszczególne wcześniej ustalone frazy kluczowe. Działania takie możemy podzielić działania onsite – na samej stronie www, jak i działania offsite – czyli te, które realizujemy poza naszą witryną. Jakie są różnice i czego dokładnie dotyczą poszczególne działania? Więcej szczegółów z pewnością poznacie po kontakcie ze specjalistami np. z firmy Pozycjonowanie stron Żyrardów. Niemniej postaramy się pokrótce wyjaśnić jaka jest różnica między nimi i o co tak naprawdę chodzi w tych działaniach.

Działania onsite:

  • optymalizacja obrazków;
  • optymalizacja prędkości wczytywania strony;
  • optymalizacja pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych;
  • optymalizacja nawigacji (jak najmniej kliknięć ma doprowadzić użytkownika do celu);
  • optymalizacja treści (nasycenie słów kluczowych, nagłówki, podtytuły itd.).

Jeśli chodzi o działania na samej stronie internetowej to pierwsza i najważniejsza kwestia to optymalizacja treści. Po pierwsze treść powinna być nasycona w odpowiedni sposób słowami kluczowymi, na które chcemy się docelowo pozycjonować. Treść powinna być oparta o strukturę nagłówków, podtytułów, wypełniona tabelami i ciekawymi infografikami. Ponadto, obecnie strona www musi być responsywna, dostosowana do urządzeń mobilnych, powinna szybko się ładować dzięki optymalizacji obrazów i struktury kodu.

REKLAMA

Działania offsite:

  • pozyskiwanie linków zewnętrznych poprzez publikację artykułów sponsorowanych w uznanych źródłach
  • dodawanie strony do dobrej jakości katalogów
  • pozyskiwanie linków do naszej strony u blogerów
  • pozyskiwanie linków z komentarzy i wpisów na forach internetowych

Te działania z pewnością różnią się od tych, które były promowane jeszcze 5 lat temu. Kiedyś Internet roił się od śmieciowych stron zapleczowych, które składały się z krótkich i słabej jakości treści oraz setek linków. To działało aż do 2016 roku, kiedy google wprowadziło aktualizację algorytmów o wdzięcznej nazwie „Pingwin”. Pingwin zaczął wykrywać słabej jakości linki i promować dobrej jakości treści oparte o naturalne linkowanie. Od tego czasu kwitnie rynek artykułów sponsorowanych na całym świecie. Dlatego też obecnie, pozycjonowanie stron to bardzo złożony proces, który wymaga wielu umiejętności. Na szczęście na rynku są agencje, które posiadają w swoich zasobach także copywriterów, którzy zapewnią wysokiej jakości treści na stronę www, jak i w celu publikacji artykułów sponsorowanych.

5 1 Głos
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Odpowiedzi na konkretne fragmenty
Pokaż wszystkie komentarze
0
Skomentuj!x
()
x