Poprawa dostępności na Przyczółku Grochowskim
Na ostatniej sesji radni zapewnili środki na poprawę dostępności na węźle Przyczółek Grochowski. Na zmianach zyskają przede wszystkim seniorzy, osoby z niepełnosprawnościami i opiekunowie z dziećmi w wózkach.
„Na ostatniej sesji stołeczni radni zapewnili środki na budowę pochylni na węźle Przyczółek Grochowski, co pozwala nam rozpocząć sporządzanie projektu budowlanego. Dzięki temu seniorzy, osoby z niepełnosprawnościami czy opiekunowie z maluchami w wózkach zyskają łatwiejsze dojście do ul. Kinowej” – powiedział zastępca prezydenta Warszawy Michał Olszewski.
Wiadukt wzdłuż ul. Ostrobramskiej nad al. Stanów Zjednoczonych był remontowany w zeszłym roku, z powodu jego złego stanu technicznego. Wtedy w grę wchodziła tylko kompleksowa modernizacja. Dlatego rozebrane został schody prowadzące na przeprawę od strony północno-wschodniej. Stopnie ułożone z chodnikowych płyt z biegiem czasu stały się na tyle nierówne, że przestały nadawać się do użytku.
Odnowiony wiadukt jest w pełni dostępny, wszędzie można się dostać istniejącymi pochylniami. W kilku przypadkach jednak wymaga to nadkładania drogi. Przykładem jest dojście do ul. Kinowej, które dla seniorów i osób z ograniczoną mobilnością nie jest dziś komfortowe.
W celu ułatwienia dostępności wybudowana zostanie pochylnia. Rada m. st. Warszawy na ostatniej sesji przyznała na ten cel 1,2 mln zł. Pochylnia powstanie w śladzie dawnych schodów i zostanie włączona do wiaduktu w miejscu, które w tym celu przygotowane zostało podczas remontu obiektu.
Prace będą miały jednak szerszy zakres. Obejmą prowadzący do pochylni chodnik, w miejscu którego powstanie ciąg pieszo-rowerowy od strony ul. Międzyborskiej, a także skupią się na przejściu pod łącznicą pozwalającą wjeżdżać samochodom z al. Stanów Zjednoczonych na ul. Ostrobramską. Przejście zostanie również dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W planach jest też jego poszerzenie.
Szczegóły inwestycji zostaną dopracowane na etapie projektowania i uzgodnień. Projekt powinien być gotowy w drugim kwartale, a budowa najprawdopodobniej rozpocznie się w 2022 roku.
źródło: um.warszawa.pl