Co najczęściej gubimy w autobusach? Zaskakujące dane z warszawskiego MZA
Plecaki, telefony i torby – to najczęstsze przedmioty, które pasażerowie warszawskich autobusów zostawiają po swojej podróży. Dane Biura Rzeczy Znalezionych Miejskich Zakładów Autobusowych za 2025 rok pokazują, że w autobusach zgromadzono setki zagubionych rzeczy.Wśród zapomnianych przedmiotów królują telefony komórkowe – w samym tylko okresie od stycznia do kwietnia do biura trafiło ich aż 88. Na drugim miejscu znalazły się torby (78 sztuk) oraz plecaki (72 sztuki), które pasażerowie często zostawiają na siedzeniach lub pod fotelami.
Zgubić kurtkę? Też można
Nie brakuje również odzieży – w autobusach najczęściej zostawiane są czapki (20 sztuk) i kurtki (16 sztuk), a także rękawiczki (9 sztuk). Zimą zapominalstwo wydaje się szczególnie widoczne.Wśród zgubionych rzeczy znalazły się także okulary (12 sztuk), portfele (8 sztuk) oraz klucze (19 sztuk), których utrata może być wyjątkowo uciążliwa. Często trafiają też pojedyncze dokumenty (6 sztuk), takie jak dowody osobiste czy prawo jazdy.
Statystyki pokazują, że autobusowe zguby to nie tylko drobiazgi, ale i przedmioty o dużej wartości – zarówno materialnej, jak i sentymentalnej. MZA apeluje do pasażerów o sprawdzanie siedzeń przed opuszczeniem pojazdu i przypomina, że znalezione rzeczy można odebrać w Biurze Rzeczy Znalezionych.
Jak skontaktować się z Biurem Rzeczy Znalezionych MZA?
Telefonicznie pod nr 22 568 78 05 od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-17:00. Pocztą elektroniczną na adres [email protected] Osobiście w godzinach 7 do 14 pod adresem: ul. Włościańska 52 -wejście od ul. Kłodawskiej. Czekają tam:
Telefony – 88 sztuk
Torby – 78 sztuk
Plecaki – 72 sztuki
Czapki – 20 sztuk
Klucze – 19 sztuk
Kurtki – 16 sztuk
Okulary – 12 sztuk
Rękawiczki – 9 sztuk
Portfele – 8 sztuk
Dokumenty – 6 sztuk
I zegarek - tylko jeden!
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.