Warszawskie metro szlifuje tory. Specjalny pociąg poprawia komfort i bezpieczeństwo Jego zadaniem jest poprawa stanu technicznego torów, ograniczenie hałasu i zmniejszenie zużycia kół pociągów.
Maszyna porusza się wyłącznie nocą, poza godzinami kursowania składów z pasażerami. Pracuje etapami – najpierw na końcówkach linii, obecnie m.in. na Targówku, Bemowie, Woli oraz na pograniczu Żoliborza i Bielan. Na trasie zostawia gładką powierzchnię szyn, eliminując mikrouszkodzenia, wykruszenia i falistość.
Szlifowanie pozwala na odtworzenie idealnego profilu główki szyny, co przekłada się na mniejsze wibracje, niższy poziom hałasu i wydłużoną trwałość elementów jezdnych. Zarząd Transportu Miejskiego zapowiada dwie tury prac: pierwszą – trwającą od wiosny do lata, oraz drugą – od października do grudnia.
Do końca roku maszyna ma przejechać po wszystkich torach linii M1 i M2. Szlifierka jest w stanie opracować nawet dwa kilometry torów w niespełna trzy godziny. (źródło: Metro Warszawskie)
Komentarze (0)