reklama

Czy to się uda? SKM dla Grodziska i Mińska Mazowieckiego

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: tk

Czy to się uda? SKM dla Grodziska i Mińska Mazowieckiego - Zdjęcie główne

Czy to się uda? SKM dla Grodziska i Mińska Mazowieckiego | foto tk

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości WarszawaTłok, ścisk i drożyzna – to codzienna rzeczywistość tysięcy mieszkańców Mazowsza, którzy dojeżdżają do pracy i na uczelnie w Warszawie. Paulina Matysiak z partii Razem postanowiła powiedzieć "stop!" i ruszyła do ofensywy.
reklama

Posłanka wysłała oficjalne pisma do sześciu samorządów regionu, żądając natychmiastowego wydłużenia linii Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) S1 i S2.

Horror w godzinach szczytu: Pociągi pękają w szwach

Do burmistrzów Halinowa, Dębe Wielkiego, Mińska Mazowieckiego, Brwinowa, Milanówka i Grodziska Mazowieckiego trafił ostry apel. Posłanka Matysiak nie owija w bawełnę: pociągi Kolei Mazowieckich w godzinach szczytu są przeładowane do granic możliwości. Tysiące pasażerów codziennie musi znosić ścisk, brak miejsc siedzących i fatalne warunki. Na najbardziej obciążonej trasie Mińsk Mazowiecki – Warszawa w upalne dni warunki podróży stają się wręcz niebezpieczne dla zdrowia.

Rozwiązanie? Po prostu wydłużyć SKM!

Posłanka widzi proste i skuteczne wyjście z tej sytuacji: linię S2 trzeba przedłużyć na wschód: Linia S2 powinna zostać przedłużona z Sulejówka aż do Mińska Mazowieckiego. To skierowałoby dodatkowe, bardziej komfortowe składy na najbardziej obłożony odcinek. Podobnie z linią S1, którą, zdaniem posłanki trzeba pociągnąć dalej na zachód: z Pruszkowa do Grodziska Mazowieckiego, co odciąży zachodnie połączenia.

reklama

Czy Mazowsze jest równe i równejsze?

Paulina Matysiak pyta, dlaczego gminy takie jak Halinów, Dębe Wielkie czy Milanówek, choć leżą blisko stolicy, nie mają dostępu do SKM? - Mieszkańcy czują się poszkodowani. To niesprawiedliwe, że płacą więcej i mają gorsze warunki, podczas gdy inne, równie oddalone miejscowości, korzystają z warszawskiej strefy biletowej - uważa posłanka.

Sama infrastruktura też ma swoje absurdy. Pasażerowie z Józefina i Parzniewa rezygnują z lokalnych, bliskich przystanków i wolą jechać dalej samochodem lub innym środkiem transportu, byle tylko złapać tańszy pociąg SKM w Pruszkowie czy Sulejówku.

Oszczędności, które robią różnicę

Wydłużenie linii SKM to nie tylko więcej miejsca, ale i gigantyczne oszczędności dla domowych budżetów. Bilet miesięczny Kolei Mazowieckich na trasie np. Mińsk – Warszawa jest kilkakrotnie droższy niż ten w systemie SKM. Dla studentów i osób dojeżdżających codziennie to ogromny cios w portfel. SKM to tańszy komfort.

reklama

Czas na konkretne kroki!

Posłanka wzywa samorządy do natychmiastowego działania. Chce wiedzieć co zrobiono do tej pory, aby przekonać ZTM i SKM do wydłużenia linii i jakie są plany konsultacji z mieszkańcami. Matysiak domaga się, by władze lokalne w końcu usiadły do rozmów z Zarządem Transportu Miejskiego i operatorem SKM w Warszawie, by skończyć z dyskusjami i przejść do konkretnej realizacji projektu.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo