Projekt budowy drogi S7 zakłada, że trasa ta, przy wlocie do Warszawy, na terenie Bemowa i Bielan, przechodzić będzie w tunelach. To końcówka odcinka od miejscowości Kiełpin w kierunku przedłużonej S8, czyli Trasy Armii Krajowej w Warszawie.
Na odcinku Kiełpin - Trasa AK, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakłada prowadzenie drogi S7 po nowym śladzie (jedynie na początkowym fragmencie przewiduje się prowadzenie drogi S7 wzdłuż obecnej ul. Kolejowej) oraz budowę węzłów i likwidację skrzyżowań kolizyjnych.
Na trasie S7 pomiędzy Warszawą a Gdańskiem prace wchodzą w decydującą fazę. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że trzy kluczowe odcinki są już na ukończeniu - stopień zaawansowania prac wynosi odpowiednio 79, 87 i 95 procent. W dwóch przypadkach oddanie trasy planowane jest jeszcze w tym roku, co pozwoli zlikwidować korki w Łomiankach i przyspieszyć podróż do Trójmiasta.
S7 to jedna z najważniejszych dróg ekspresowych w Polsce. Docelowo będzie mieć ok. 730 km i połączy Gdańsk z Rabką-Zdrojem, przebiegając przez pięć województw. W przeciwieństwie do autostrady A1 jest bezpłatna, dlatego chętnie korzystają z niej kierowcy.
Na północ od Warszawy trwa budowa 35-kilometrowego fragmentu między Płońskiem a Czosnowem. W sierpniu 2025 r. stan zaawansowania prac wynosi:
- Płońsk Południe – Załuski: 79% (planowany koniec – marzec 2026 r.),
- Załuski – Modlin: 87% (planowany koniec – sierpień 2025 r.),
- Modlin – Czosnów: 95% (planowany koniec – sierpień 2025 r.).
Inwestycja obejmie także pięć węzłów, wiadukty, kładki pieszo-rowerowe, przejścia dla zwierząt i ekrany akustyczne. Dokumentacja ma być gotowa w II kwartale 2026 r., po czym zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę.
Komentarze (0)