reklama

Imponujące tunele na wlocie trasy S7 do Warszawy. Jest już gotowa koncepcja

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: GDDKiA

Imponujące tunele na wlocie trasy S7 do Warszawy. Jest już gotowa koncepcja - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
3
zdjęć

Imponujące tunele na wlocie trasy S7 do Warszawy. Jest już gotowa koncepcja | foto GDDKiA

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości WarszawaDwa długie tunele mają skryć auta jeżdżące trasą S7 na wlocie do Warszawy. Nowe połączenie stolicy z Gdańskiem nabiera już realnych kształtów. Od dawna projektowana droga ma mieć po cztery pasy ruchu w każdą stronę. Ale nie oznacza to końca korków na S8. Przynajmniej dopóki nie powstanie północna obwodnica Warszawy, czyli S50.
reklama

Projekt budowy drogi S7 zakłada, że trasa ta, przy wlocie do Warszawy, na terenie Bemowa i Bielan, przechodzić będzie w tunelach. To końcówka odcinka od miejscowości Kiełpin w kierunku przedłużonej S8, czyli Trasy Armii Krajowej w Warszawie.

Na odcinku Kiełpin - Trasa AK, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakłada prowadzenie drogi S7  po nowym śladzie (jedynie na początkowym fragmencie przewiduje się prowadzenie drogi S7 wzdłuż obecnej ul. Kolejowej) oraz budowę węzłów i likwidację skrzyżowań kolizyjnych.  

Na trasie S7 pomiędzy Warszawą a Gdańskiem prace wchodzą w decydującą fazę. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że trzy kluczowe odcinki są już na ukończeniu - stopień zaawansowania prac wynosi odpowiednio 79, 87 i 95 procent. W dwóch przypadkach oddanie trasy planowane jest jeszcze w tym roku, co pozwoli zlikwidować korki w Łomiankach i przyspieszyć podróż do Trójmiasta.

reklama

Imponujące tunele na wlocie trasy S7 do Warszawy. Jest już gotowa koncepcja

S7 to jedna z najważniejszych dróg ekspresowych w Polsce. Docelowo będzie mieć ok. 730 km i połączy Gdańsk z Rabką-Zdrojem, przebiegając przez pięć województw. W przeciwieństwie do autostrady A1 jest bezpłatna, dlatego chętnie korzystają z niej kierowcy.

Na północ od Warszawy trwa budowa 35-kilometrowego fragmentu między Płońskiem a Czosnowem. W sierpniu 2025 r. stan zaawansowania prac wynosi:

  • Płońsk Południe – Załuski: 79% (planowany koniec – marzec 2026 r.),
  • Załuski – Modlin: 87% (planowany koniec – sierpień 2025 r.),
  • Modlin – Czosnów: 95% (planowany koniec – sierpień 2025 r.).
Równolegle trwają prace projektowe nad wspomnianym północnym wylotem S7 ze stolicy – od Kiełpina do Trasy Armii Krajowej. Nowy odcinek będzie miał dwa pasy w każdą stronę z możliwością poszerzenia oraz imponujące tunele w Bielanach i Bemowie.

reklama

Inwestycja obejmie także pięć węzłów, wiadukty, kładki pieszo-rowerowe, przejścia dla zwierząt i ekrany akustyczne. Dokumentacja ma być gotowa w II kwartale 2026 r., po czym zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę.

Imponujące tunele na wlocie trasy S7 do Warszawy. Jest już gotowa koncepcja

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo