reklama

Przerwa w dostawie prądu. Czy można domagać się odszkodowania?

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Freepik

Przerwa w dostawie prądu. Czy można domagać się odszkodowania? - Zdjęcie główne

Przerwa w dostawie prądu. Czy można domagać się odszkodowania? | foto Freepik

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości WarszawaJak długo mogą trwać przerwy w dostawie energii i kiedy można wnioskować o bonifikatę z tego tytułu lub domagać się odszkodowania? Maksymalny dopuszczalny czas przerw w dostawach energii jest jasno uregulowany.
reklama

Stoen zapowiada w tym tygodniu kolejne wyłączenia prądu w Warszawie. Czasowo zabraknie go między innymi przy ul. Rychnowskiej 9, 9A, 11, 12, 13A, 15W, przy ul.  Strumykowej 27, 29B - 29E, 39 i przy ul. Królewicza Jakuba na Mokotowie. Warto pamiętać, że w przypadku odbiorców pradu o niskim napięciu, czyli przede wszystkim małych firm i gospodarstw domowych, jednorazowe przerwy w dostawie prądu nie mogą trwać dłużej niż:

  • 16 godzin dla przerwy planowanej,
  • 24 godziny dla przerwy nieplanowanej.
Według rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z  22 marca 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego, w ciągu roku dopuszczalny, łączny czas trwania przerw jednorazowych długich i bardzo długich w dostawach energii elektrycznej wynosi: 35 godzin dla przerw planowanych i 48 godzin dla przerw nieplanowanych.

reklama

Przerwy długie, to te, trwające nie krócej niż 3 minuty i nie dłużej niż 12 godzin. Jako przerwy bardzo długie określono te, trwające nie krócej niż 12 godzin i nie dłużej niż 24 godziny.

W przypadku przekroczenia dopuszczalnego czasu trwania przerw w dostawach energii elektrycznej odbiorcy przysługuje bonifikata za niedostarczoną ilość energii elektrycznej. Zgłoszenie informacji o awarii nie jest równoznaczne ze złożeniem wniosku o bonifikatę.Aby uzyskać zniżkę należy złożyć wniosek o jej udzielenie. Przyznana bonifikata zostanie uwzględniona w rozliczeniu za najbliższy okres rozliczeniowy.

W przypadku szkód spowodowanych przerwami w dostawie (np. zniszczony sprzęt), należy udokumentować wysokość szkody i wykazać związek przyczynowy z działaniami dostawcy, dlatego warto przechowywać rachunki i dowody zakupu urządzeń uszkodzonych wskutek przerw w dostawie prądu. 
W sprawach o odszkodowanie warto sskontaktować się z miejskim lub powiatowym rzecznikiem konsumentów.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo