We wrześniu odbędą się spotkania w ośmiu gminach dla odcinka od planowanej trasy S10 do drogi krajowej nr 92. Z kolei w październiku i na początku listopada podobne spotkania zorganizowane zostaną w 13 gminach – tym razem dla fragmentu od DK92 do S7 na południe od Warszawy.
W każdej gminie przewidziano dwa bloki: od godz. 11 do 15 projektanci będą odpowiadać indywidualnie na pytania mieszkańców i przedsiębiorców, a o 16.00 odbędzie się otwarte spotkanie dotyczące wszystkich wariantów trasy w danej gminie. Uwagi można także przesyłać do 3 października, drogą mailową lub pocztą tradycyjną do biura projektowego Transprojekt Warszawa.
Na obecnym etapie żaden wariant nie został jeszcze wybrany. Opracowane są cztery możliwe przebiegi trasy: trzy warianty trasy (zielony, czerwony i błękitny) biegną po zachodniej stronie Wyszogrodu, wariant niebieski – po stronie wschodniej. Wszystkie kończą się przy DK92, na południowy zachód od Sochaczewa. Początek pierwszego odcinka założono przy połączeniu z planowaną trasą S10 w rejonie Nacpolska.
Po zakończeniu akcji informacyjnej Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wraz z projektantami przeanalizuje zgłoszone wnioski i uwagi. Następnie przeprowadzona zostanie analiza, obejmująca aspekty społeczne, środowiskowe, techniczne i ekonomiczne. Jej celem będzie wskazanie najlepszego wariantu, który zostanie wpisany do wniosku o decyzję środowiskową. Dokumentacja trafi do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie w drugiej połowie 2026 roku.
Wschodnia część obwodnicy w przygotowaniu
GDDKiA zapowiada również prace nad wschodnią częścią OAW. Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla fragmentu od S7 na północ od Warszawy do S7 na południu, które połączy się z częścią zachodnią.Duża obwodnica Warszawy planowana jest w ciągu dróg A50 i S50 i stanowi część Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Pierwsze koncepcje pojawiły się już w 2011 roku, a w 2019 r. projekt został wpisany do Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu.
Budowa tej trasy ma kluczowe znaczenie – dzięki niej ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony poza aglomerację, a codzienne podróże mieszkańców Warszawy i Mazowsza staną się szybsze i bezpieczniejsze. (źródło: GDDKiA)
Komentarze (0)