Remont rozpoczął się 28 czerwca 2025 roku i potrwa trzy miesiące – do końca września. Obejmuje 3‑kilometrowy odcinek od ronda Zgrupowania AK „Radosław” do wjazdu na most Gdański i prowadzony jest jednocześnie na dwóch fragmentach - od ronda do Dworca Gdańskiego oraz od ul. Andersa do mostu Warszawa. Roboty wykonuje firma Strabag wraz z Tramwajami Warszawskimi
Co się zmienia na torach
Na dużej części remontowanego odcinka zamontowane zostanie nowoczesne torowisko bez podsypki, pokryte zielonym rozchodnikiem, co ma podnieść jego trwałość i estetykę przestrzeni miejskiej. W pobliżu Dworca Gdańskiego pozostanie tradycyjna podsypka, jednak z nowym rozstawem osi torów oraz ulepszonym odwodnieniem i siecią trakcyjną.
Zmiany dla pasażerów
Podczas robót tramwaje z linii 1, 6 i 28 nie kursują między rondem „Radosław” a Starzyńskiego. Zastąpią je autobusy zastępcze Z‑5 oraz linia 78 na fragmentach tras.Tramwaje linii 3 kursują częściej, przystanki zostaną przeniesione (Baseny Inflancka bliżej Arkadii), a przystanki Dworzec Gdański zostaną wydłużone, by obsłużyć dłuższe składy.
Komentarze (0)