Zmiana organizacji ruchu na al. Stanów Zjednoczonych
W piątek, 6 czerwca, po godzinie 22:00 nastąpi kolejna zmiana w organizacji ruchu na praskim odcinku al. Stanów Zjednoczonych. Ruch w obu kierunkach zostanie przełożony na przebudowaną północną jezdnię. Trwają ostatnie przygotowania - wykonawcy kończą oznakowanie poziome.Kierowcy jadący w stronę Grochowa i Wawra nadal będą zmieniać jezdnię na węźle z Wałem Miedzeszyńskim, a na właściwy pas wrócą dopiero za kanałem Wystawowym. W tym kierunku do dyspozycji będą dwa pasy: ogólnodostępny oraz buspas przeznaczony dla autobusów, taksówek, motocykli i pojazdów MTON. W kierunku centrum przewidziano jeden pas.
Zmiany na ulicach poprzecznych
Przywrócone zostanie połączenie al. Stanów Zjednoczonych z ul. Międzynarodową i Saską od strony ul. Zwycięzców. Otwarty będzie również skręt z centrum w ul. Urugwajską oraz wyjazd z niej w stronę Wawra. Nadal nie będzie jednak możliwy zjazd z al. Stanów Zjednoczonych w ul. Saską w kierunku Gocławia – objazd prowadzi przez Wał Miedzeszyński do ul. Afrykańskiej.
Autobusy – przystanki i zmiany tras
Autobusy linii 411 w wariantowych kursach zmienią trasę. Pozostałe linie w obu kierunkach pojadą nową jezdnią – w stronę centrum zatrzymają się na stałych przystankach przy ul. Międzynarodowej i Saskiej.W kierunku Grochowa i Wawra autobusy będą korzystać z tymczasowych przystanków – na wysokości stałego przystanku przy Saskiej i przed kładką dla pieszych przy ul. Międzynarodowej.
Przebieg inwestycji
Modernizacja praskiego odcinka Trasy Łazienkowskiej obejmuje nie tylko przebudowę wiaduktów nad ulicami Paryską i Bajońską, ale także – wskutek pogarszającego się stanu technicznego – wymianę podbudowy jezdni al. Stanów Zjednoczonych między ul. Międzynarodową a Bajońską. Pierwotnie planowano tylko wymianę nawierzchni, jednak skala uszkodzeń wymusiła rozszerzenie prac. W związku z tym zakończenie przebudowy przesunięto na lipiec 2026 roku.Aktualnie trwa budowa drugiego wiaduktu nad ul. Paryską i Bajońską – powstają fundamenty, zbrojenia i betonowanie pali pod przyszłą konstrukcję. Równolegle prowadzone są roboty przy infrastrukturze technicznej: instalacjach podziemnych, oświetleniu, ekranach akustycznych, a także przy chodnikach i drodze rowerowej po północnej stronie arterii.
Za realizację inwestycji odpowiada konsorcjum firm WARBUD i Eurovia. Projekt współfinansowany jest z budżetu państwa w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Komentarze (0)