reklama

Zamknięty dworzec Centralny, więc zamkną też metro

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Tk

Zamknięty dworzec Centralny, więc zamkną też metro - Zdjęcie główne

foto Tk

reklama
Udostępnij na:
Facebook
KategoriaW czwartek 13 listopada wieczorem, do końca kursowania w niedzielę 16 listopada pociągi linii M1 nie będą jeździły na trasie Wilanowska – Słodowiec.
reklama

- W czwartek 13 listopada wieczorem, zatem już po zamknięciu dworca kolejowego Warszawa Centralna, W czwartek 13 listopada wieczorem, do końca kursowania w niedzielę 16 listopada pociągi linii M1 nie będą jeździły na trasie Wilanowska – Słodowiec.

- Od 13 do 16 listopada kilka stacji metra linii M1 będzie nieczynnych, w tym czasie prowadzone będą prace przy modernizacji urządzeń sterowania ruchem. Uruchomiona zostanie specjalna komunikacja zastępcza - informuje warszawski ZTM

Dlaczego zamykają aż tyle stacji metra naraz? - Żeby podziemna kolej funkcjonowała sprawnie i bezpiecznie, co jakiś czas trzeba wykonywać remonty - tłumaczy ZTM. - Teraz zaplanowana została wymiana m.in. systemów sterowania ruchem pociągów oraz rozdzielnicy prądu stałego.

reklama

Modernizację w metrze, modernizacje na kolei. Wszystko w tym samym czasie...

Od ósmego do 16 listopada kolej wyłącza z użytkowania dworzec Warszawa Centralna. Wiele pociągów zostanie przekierowanych na stację Warszawa Gdańska. Tylko jak do niej dojechać, gdy akurat przy Gdańskim nie będzie działała linia metra M1...

W trakcie przerwy Metro Warszawskie zamontuje nowe urządzenia na stacjach Centrum, Świętokrzyska, Ratusz-Arsenał i Dworzec Gdański. Ta wymiana ma podnieść niezawodność urządzeń sterowania ruchem pojazdów, pozwoli też na szybsze usuwanie usterek systemu w różnych lokalizacjach warszawskiej sieci metra.

Dodatkowo, w tym samym czasie, Zarząd Transportu Miejskiego wymieni rozdzielnicę prądu stałego na stacji Politechnika. Te prace zostały tak skoordynowane, aby przerwa w ruchu podziemnej kolei była jak najkrótsza.

reklama

Komunikacja zastępcza

Pociągi nie będą jeździły między stacjami Wilanowska i Słodowiec od czwartku, 13 listopada, od około godziny 21:30 – do końca kursowania w niedzielę 16 listopada. Pociągi podziemnej kolei będą kursowały na dwóch odcinkach Młociny – Słodowiec oraz Kabaty – Wilanowska. W tym czasie na ulice wyjadą zastępcze autobusy i tramwaje, kursujące codziennie od wczesnych godzin porannych aż do godziny 2:30 w nocy.

Autobusy linii ZM1 będą ruszały w ciągu dnia co około 3 minuty (w niedziele co około 4 minuty, wieczorami co 5-7,5 minuty) z przystanku Metro Wilanowska 04w Alei Niepodległości, przy stacji metra Wilanowska  i jechały wzdłuż trasy linii M1 do pętli przy stacji Słodowiec. Autobusy zatrzymają się na przystankach w pobliżu stacji metra: Wierzbno, Racławicka, Pole Mokotowskie, Politechnika, Centrum, Świętokrzyska, Ratusz Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona, Marymont.

Podobnie do ZM1 zaplanowana została trasa tramwajów linii 61, które będą odjeżdżały z pętli Wyścigii ulicami: Puławska – Marszałkowska – gen. W. Andersa – A. Mickiewicza – J. Słowackiego – Marymoncka i dalej przez most Marii Skłodowskiej-Curie pojadą do pętli Winnica.

Drugą tramwajową linią zastępczą w czasie prac na stacjach metra będzie 76. Tramwaje tej linii wyruszą z Miasteczka Wilanów do centrum (podobnie jak linii 16) a następnie ulicami Marszałkowską, gen. W. Andersa, A. Mickiewicza, J, Słowackiego i Marymoncką i dalej przez most Marii Skłodowskiej-Curie pojadą do pętli Tarchomin Kościelny.

reklama

Trasy obydwu linii będą przebiegały w pobliżu stacji metra linii M1: Politechnika, Centrum, Świętokrzyska, Ratusz Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona, Marymont i Słodowiec.

Autobusy ZM1 oraz tramwaje linii 61 będą kursowały także w noce z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę (14/15 oraz 15/16 listopada) do ok. godz. 2.30 czyli tak jak nocne kursy metra. Zawieszone zostanie kursowanie tramwajów linii 14.

Pomocą będą służyć informatorzy ZTM, których będzie można spotkać w pobliżu nieczynnych stacji metra: Wilanowska, Słodowiec, Świętokrzyska, Centrum, Dworzec Gdański i Politechnika.

Metro jest podstawą systemu komunikacji miejskiej w Warszawie – korzysta z niego ok. 700 tys. osób dziennie.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo