reklama

Nowy, odcinkowy pomiar prędkości na S2 już gotowy. Masz sześć minut!

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Nowy, odcinkowy pomiar prędkości na S2 już gotowy. Masz sześć minut! - Zdjęcie główne
Autor: tk | Opis: Nowy, odcinkowy pomiar prędkości na S2 już gotowy. Masz sześć minut!

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości WarszawaNa południowej obwodnicy Warszawy (S2) szykują się duże zmiany. Na ponad 10-kilometrowym fragmencie trasy między Wilanowem a Wawrem stanęły już żółte kamery nowego systemu odcinkowego pomiaru prędkości (OPP). Choć system jeszcze nie wystawia mandatów, kierowcy już powinni mieć się na baczności.
reklama

Jak informuje portal Miejski Reporter, nowa instalacja obejmuje odcinek trasy ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Lubelska. Oznacza to, że pod nadzorem znajdzie się m.in. Most Południowy oraz fragmenty przebiegające przez tereny leśne Wawra.

Kamery już na miejscach

Kierowcy podróżujący w stronę Wisły (od strony Wilanowa) oraz w przeciwnym kierunku (od węzła Lubelska) mogą już zauważyć charakterystyczne żółte kamery oraz nowe oznakowanie informujące o kontroli.

Jak podaje źródło, Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) czeka obecnie na odbiory techniczne urządzeń, które mają nastąpić jeszcze w tym roku. Trwają odbiory techniczne instalacji. Po testach systemu nastąpi włączenie go do sieci CANARD i rozpoczęcie rejestracji wykroczeń. Dokładna data startu „mandatowego” nie jest jeszcze znana, ale infrastruktura jest już gotowa.

Ponad 10 km trasy z pomiarem prędkości

To będzie już drugi odcinkowy pomiar prędkości na warszawskim ringu (pierwszy działa w tunelu pod Ursynowem). Nowy odcinek jest jednak znacznie dłuższy i obejmuje ponad 10 kilometrów trasy.

reklama

Na nadzorowanym fragmencie obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h.

Ważne: Aby uniknąć mandatu, kierowcy będą musieli pokonać ten odcinek w czasie nie krótszym niż około 6 minut. System wyliczy średnią prędkość – jeśli będzie ona wyższa niż setka, zdjęcie trafi do systemu CANARD.

Decyzja o limicie 100 km/h (zamiast standardowych 120 km/h na ekspresówkach) podyktowana jest ogromnym natężeniem ruchu – średnio 90 tys. pojazdów na dobę – oraz kwestiami ochrony przed hałasem.

Walka z hałasem w tle

Instalacja systemu to po części odpowiedź na wieloletnie apele mieszkańców Wilanowa i Wawra, którzy skarżą się na uciążliwy hałas dobiegający z obwodnicy. Badania zlecone przez dzielnicę Wilanów potwierdziły przekroczenia norm w rejonie nowych osiedli.

Ministerstwo Infrastruktury liczy, że wymuszenie płynniejszej i wolniejszej jazdy zmniejszy huk generowany przez auta. Dodatkowo, GDDKiA podpisała umowę o wartości ponad 23 mln zł na projekt i budowę dodatkowych ekranów akustycznych, które mają powstać w 2025 roku, głównie na zachodnim fragmencie trasy.

reklama

Kontrowersje wokół „leśnego” odcinka

Nowy system budzi jednak emocje wśród warszawskich kierowców. Jak zauważa Miejski Reporter, kontrowersje dotyczą wschodniej części monitorowanego odcinka, który biegnie przez tereny Mazowieckiego Parku Krajobrazowego.

Kierowcy punktują, że w tym miejscu trasa jest oddalona od zabudowań, a ruch odbywa się między lasem a ekranami. W komentarzach nie brakuje opinii, że objęcie pomiarem i limitem 100 km/h tego fragmentu to działanie nastawione na wpływy z mandatów, a nie realną poprawę bezpieczeństwa czy komfortu mieszkańców. Resort infrastruktury odpiera te zarzuty, wskazując na konieczność dyscyplinowania kierowców na jednej z najruchliwszych dróg w Polsce. 

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo