Pierwsze koncepcje parkingu powstały jeszcze na przełomie 2020 i 2021 roku. Wizualizacje pokazywały obiekt od frontu łudząco przypominający P&R na Stacji Metro Wilanowska. Na Bródnie, przy ostatniej, wschodniej stacji drugiej linii metra, na parkingu zaplanowanych było 475 miejsc postojowych dla samochodów i 116 miejsc do parkowania dla rowerów. Park&Ride miał służyć kierowcom, przesiadającym się do metra, autobusów lub tramwajów, by mogli zostawiać na parkingu swe samochody. Ale nie tylko dla nich.
Pierwotna koncepcja zakładała bowiem powstanie dwóch budynków, związanych podziemnym łącznikiem. Na części zadaszenia obu budynków planowane było zasadzenie roślin. Na dachu jednego z nich miały być zamontowane panele fotowoltaiczne, dach drugiego zaplanowano jako strefę odpoczynku dla mieszkańców. W pobliżu parkingu zaplanowany był nawet lokalny bazarek, również część nieruchomości miałą być zagospodarowania pod handel.
Na ile obecnie zlecona dokumentacja projektowa będzie zbliżona do pierwotnych założeń, okaże się po otwarciu ofert. Ma się to stać 7 marca.
Na Bródnie, przy stacji metra Kondratowicza, funkcjonuje już podobny parking, Znajduje się po południowej stronie budynku urzędu dzielnicy Targówek. Wjechać na niego można z ulicy św. Wincentego, a wyjechać w kierunku ulic Matki Teresy z Kalkuty i Gilarskiej. Drugi wjazd i wyjazd znajduje się przy ul. 20 Dywizji Piechoty WP – od skrzyżowania z L. Kondratowicza i Malborską
Kierowcy mają tu do dyspozycji 107 miejsc postojowych, w tym dwa dla osób z niepełnosprawnościami. Jest dostępny we wszystkie dni tygodnia w godz. 4:30-2:30. Pierwsze 20 minut jest bezpłatne. Kierowcy, którzy chcą zostawić samochód bez opłat na dłużej, muszą mieć aktywny bilet ZTM: krótkookresowy (dobowy, 3-dniowy, weekendowy), lub długookresowy (30- i 90-dniowy) albo uprawnienia do bezpłatnych przejazdów. Sprawdzają to kontrolerzy Zarządu Transportu Miejskiego.
Komentarze (0)