reklama

Warszawa: do października Grójecka i Krakowska bez tramwajów

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Tramwaje Warszawskie

Warszawa: do października Grójecka i Krakowska bez tramwajów - Zdjęcie główne

Warszawa: do października Grójecka i Krakowska bez tramwajów | foto Tramwaje Warszawskie

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości WarszawaOd poniedziałku, 2 czerwca tramwaje nie kursują na odcinku od placu Narutowicza do pętli P+R Al. Krakowska. Zmiany mają związek z budową nowej trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego oraz remontem infrastruktury torowej i ciepłowniczej. Ruch tramwajów wróci w październiku 2025 roku.
reklama
reklama

Gdzie teraz dojadą tramwaje?

Tramwaje linii 9 będą dojeżdżać od centrum do rejonu przystanku Och-Teatr – to możliwe dzięki tymczasowemu rozjazdowi nakładkowemu, który został przetestowany z trzema typami tramwajów dwukierunkowych. Na dalszym odcinku – aż do pętli P+R Al. Krakowska – ruch tramwajowy zostaje wstrzymany.

Zmiany w komunikacji – autobusy zamiast tramwajów

Na wyłączonym odcinku uruchomiono autobusy zastępcze:

  • Z-9: Plac Narutowicza – P+R Al. Krakowska
  • Z-14: Plac Narutowicza – pętla Instalatorów
Dodatkowo, autobusy linii 124 oraz linie podmiejskie, które dotąd kończyły trasę na P+R Al. Krakowska, zostały wydłużone do stacji PKP Rakowiec. Tam można przesiąść się na pociągi SKM i KM w kierunku centrum oraz do stacji metra M1 i M2.

reklama

Co się dzieje na Grójeckiej?

Trwa budowa nowego węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu ul. Grójeckiej i Bitwy Warszawskiej 1920 r., który umożliwi połączenie torów w kierunku Dworca Zachodniego. Jednocześnie przebudowywana jest magistrala ciepłownicza, a przerwa w ruchu zostanie wykorzystana do remontu torów i prac utrzymaniowych na Grójeckiej.

Do października Grójecka i Krakowska bez tramwajów

Nowa trasa na perony Dworca Zachodniego

W ramach inwestycji powstaje 1,6 km nowej trasy tramwajowej, która połączy Grójecką z Dworcem Zachodnim. Tramwaj dojedzie bezpośrednio w rejon peronów, a końcowy przystanek podziemny będzie połączony z kolejowym przejściem podziemnym za pomocą wind i schodów ruchomych. To oznacza szybsze i wygodniejsze przesiadki.

reklama

Budowa trasy do Dworca Zachodniego to fragment większego projektu – tzw. tramwaju do Wilanowa, czyli obwodowej linii, która połączy Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów. To jedno z kluczowych przedsięwzięć w stołecznej komunikacji publicznej.

Do października Grójecka i Krakowska bez tramwajów

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo