Kolejny etap modernizacji stacji Warszawa Zachodnia. Jakie będą utrudnienia?
Kolejarze, którzy modernizują stację Warszawa Zachodnia rozpoczęli kolejny etap prac. Remont wiaduktu nad al. Prymasa Tysiąclecia wymusi zamknięcie środkowej części tunelu przy Dworcu Wschodnim. Od 9 kwietnia kierowcy skręcający w lewo z Al. Jerozolimskich będą kierowani na sąsiednią jezdnię.
Dotychczasowe prace budowlane w tym rejonie wymagały wyłączenia z użytkowania dwóch peronów. Zmieniona została trasa dojścia z pętli autobusowej przy ul. Tunelowej na peron. Roboty w rejonie dworca oznaczają również zmiany w ruchu drogowym. Na początku roku wyłączony z ruchu został fragment ul. Tunelowej, natomiast pętla autobusów linii 103 zmieniła swoją lokalizację. Prace na wiadukcie nad al. Prymasa Tysiąclecia wymusiły zwężenie do dwóch pasów zachodniej jezdni prowadzącej w kierunku Al. Jerozolimskich.
Od 9 kwietnia, od godz. 21:00 zamknięta będzie środkowa część tunelu w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia. Kierowcy, skręcający z Al. Jerozolimskich w lewo w al. Prymasa Tysiąclecia będą kierowani na sąsiednią jezdnię. Po wyjechaniu z tunelu pod rondem Zesłańców Syberyjskich przejadą na drugą jezdnię specjalnie wybudowanym łącznikiem. Drugi pas będzie dostępny dla skręcających z Al. Jerozolimskich w prawo w al. Prymasa Tysiąclecia i dla jadących na wprost z ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Ograniczenie prędkości będzie wynosiło 40 km/h.
Utrudnienia potrwają do początku lipca. Planowane jest również zamknięcie zachodniej, a następnie wschodniej części tunelu w kolejnych etapach modernizacji.
źródło: um.warszawa.pl / grafika: transport-publiczny.pl