Warszawa planuje szereg inwestycji infrastrukturalnych w centralnych dzielnicach, koncentrując się na poprawie warunków dla rowerzystów i pieszych. Łączny koszt tych przedsięwzięć przekroczy 100 milionów złotych.
Przetarg na przebudowę al. "Solidarności" i ul. Leszno
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM) otworzył oferty w przetargu na przebudowę północnej nitki al. "Solidarności" oraz fragmentu ul. Leszno. Planowany kilometr trasy rowerowej połączy istniejące ścieżki wzdłuż ul. Okopowej-Towarowej oraz al. Jana Pawła II. Prace mają rozpocząć się w najbliższych miesiącach.
Inwestycje rowerowe w Śródmieściu i na Woli
W centralnych dzielnicach Warszawy realizowane są lub planowane inwestycje mające na celu poprawę infrastruktury rowerowej i przestrzeni publicznej:
Ulica Andersa: Trwa budowa trasy rowerowej między Dworcem Gdańskim a ul. Nowolipki, z odnogami na ul. Muranowskiej i Bonifraterskiej oraz wzdłuż Ogrodu Krasińskich. Wartość inwestycji to 30 mln zł. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie
Ulica Grzybowska: Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta ogłosił przetarg na kompleksową przebudowę tej ulicy, obejmującą kilometr infrastruktury rowerowej łączącej al. Jana Pawła II z ul. Towarową. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie
Al. Jana Pawła II: Planowana jest budowa drogi rowerowej po wschodniej stronie alei, między al. "Solidarności" a rondem ONZ. Inwestycja o wartości około 15 mln zł otrzymała dofinansowanie z Unii Europejskiej i jest zaplanowana na przyszły rok.
ZDM pracuje nad projektami dla trzech odcinków ul. Marszałkowskiej:
Królewska – Świętokrzyska: Planowana budowa drogi rowerowej po wschodniej stronie ulicy, z rozpoczęciem prac jeszcze w tym roku. Świętokrzyska – Złota: Kontynuacja trasy rowerowej w przyszłym roku, w koordynacji z pracami Tramwajów Warszawskich. Szacunkowy koszt obu odcinków to łącznie 8 mln zł.
Rondo Dmowskiego – plac Konstytucji: Projekt zakłada przebudowę i poszerzenie istniejącej trasy po zachodniej stronie oraz budowę nowej po stronie wschodniej. Realizacja wymaga zabezpieczenia kilkudziesięciu milionów złotych. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie
Nowe Centrum Warszawy
Wiosną planowane jest zakończenie prac nad nowym Placem Centralnym, który zostanie połączony z przebudowanym kwartałem Złota-Zgoda. Nowe przejścia i przejazdy rowerowe przez ul. Marszałkowską na wysokości Złotej oraz Sienkiewicza mają na celu odciążenie istniejących przepraw. Prace w kwartale Złota-Zgoda pochłoną około 50 mln zł.
Planowane usprawnienia na ul. Tamka
ZDM przygotowuje projekt kontrapasa rowerowego na ul. Tamka, łączącego trasę na ul. Świętokrzyskiej z bulwarami wiślanymi i siecią tras po drugiej stronie Wisły. Planowane jest również poprawienie przebiegu trasy rowerowej biegnącej skrajem skweru Kahla, od Wybrzeża Kościuszkowskiego do mostu Świętokrzyskiego. Zarząd Dróg Miejskich w WarszawieTe inwestycje są częścią szerszego planu Warszawy na rzecz zrównoważonej mobilności, mającego na celu poprawę warunków dla rowerzystów i pieszych w centralnych dzielnicach miasta.
Nie wszyscy są zachwyceni
- Powtórzę: to, że nowa droga rowerowa która była szumnie zapowiadana jako "Trasa N-S" łącząca Żoliborz ze Śródmieściem urywa się w kluczowym momencie, czyli tuż przed Placem Bankowym, to kompromitacja @ZDM_Warszawa - napisał na "X" radny Warszawy Jan Mencwel z Miasto Jest Nasze.Jacek Grzeszak, radny Mokotowa z MJN, również zachwycony nie jest; - Nowa DDR na Andersa to kuriozum. Podobnie jak CPR na Mickiewicza, który pojawia się na krótkim kawałku i nie ma jak na niego zjechać z ulicy. Zamiast budować wygodne trasy dla rowerzystów, jest slalom przez chodniki, ulice i przejścia dla pieszych - skomentował zadowolenie miasta z nowych inwestycji.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.