reklama

Nowe rowerowe trasy w centrum Warszawy za 100 mln zł. Byłoby nieźle, ale...

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: ZDM

Nowe rowerowe trasy w centrum Warszawy za 100 mln zł. Byłoby nieźle, ale... - Zdjęcie główne

foto ZDM

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości WarszawaWarszawa przyspiesza inwestycje rowerowe w centrum. W al. „Solidarności”, na Andersa i Marszałkowskiej powstają nowe odcinki tras i przejazdy. Łączny koszt prac w Śródmieściu i na Woli przekracza 100 milionów złotych.
reklama

Warszawa planuje szereg inwestycji infrastrukturalnych w centralnych dzielnicach, koncentrując się na poprawie warunków dla rowerzystów i pieszych. Łączny koszt tych przedsięwzięć przekroczy 100 milionów złotych.​

Przetarg na przebudowę al. "Solidarności" i ul. Leszno

Zarząd Dróg Miejskich (ZDM) otworzył oferty w przetargu na przebudowę północnej nitki al. "Solidarności" oraz fragmentu ul. Leszno. Planowany kilometr trasy rowerowej połączy istniejące ścieżki wzdłuż ul. Okopowej-Towarowej oraz al. Jana Pawła II. Prace mają rozpocząć się w najbliższych miesiącach. 

reklama

Inwestycje rowerowe w Śródmieściu i na Woli

W centralnych dzielnicach Warszawy realizowane są lub planowane inwestycje mające na celu poprawę infrastruktury rowerowej i przestrzeni publicznej:​

Ulica Andersa: Trwa budowa trasy rowerowej między Dworcem Gdańskim a ul. Nowolipki, z odnogami na ul. Muranowskiej i Bonifraterskiej oraz wzdłuż Ogrodu Krasińskich. Wartość inwestycji to 30 mln zł. ​Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie
Ulica Grzybowska: Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta ogłosił przetarg na kompleksową przebudowę tej ulicy, obejmującą kilometr infrastruktury rowerowej łączącej al. Jana Pawła II z ul. Towarową. ​Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie
Al. Jana Pawła II: Planowana jest budowa drogi rowerowej po wschodniej stronie alei, między al. "Solidarności" a rondem ONZ. Inwestycja o wartości około 15 mln zł otrzymała dofinansowanie z Unii Europejskiej i jest zaplanowana na przyszły rok. 

reklama

ZDM pracuje nad projektami dla trzech odcinków ul. Marszałkowskiej:​

Królewska – Świętokrzyska: Planowana budowa drogi rowerowej po wschodniej stronie ulicy, z rozpoczęciem prac jeszcze w tym roku. ​
Świętokrzyska – Złota: Kontynuacja trasy rowerowej w przyszłym roku, w koordynacji z pracami Tramwajów Warszawskich. Szacunkowy koszt obu odcinków to łącznie 8 mln zł. ​
Rondo Dmowskiego – plac Konstytucji: Projekt zakłada przebudowę i poszerzenie istniejącej trasy po zachodniej stronie oraz budowę nowej po stronie wschodniej. Realizacja wymaga zabezpieczenia kilkudziesięciu milionów złotych. ​Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie
Nowe Centrum Warszawy

Wiosną planowane jest zakończenie prac nad nowym Placem Centralnym, który zostanie połączony z przebudowanym kwartałem Złota-Zgoda. Nowe przejścia i przejazdy rowerowe przez ul. Marszałkowską na wysokości Złotej oraz Sienkiewicza mają na celu odciążenie istniejących przepraw. Prace w kwartale Złota-Zgoda pochłoną około 50 mln zł. ​

reklama

Planowane usprawnienia na ul. Tamka

ZDM przygotowuje projekt kontrapasa rowerowego na ul. Tamka, łączącego trasę na ul. Świętokrzyskiej z bulwarami wiślanymi i siecią tras po drugiej stronie Wisły. Planowane jest również poprawienie przebiegu trasy rowerowej biegnącej skrajem skweru Kahla, od Wybrzeża Kościuszkowskiego do mostu Świętokrzyskiego. ​Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Te inwestycje są częścią szerszego planu Warszawy na rzecz zrównoważonej mobilności, mającego na celu poprawę warunków dla rowerzystów i pieszych w centralnych dzielnicach miasta.​

Nie wszyscy są zachwyceni

- Powtórzę: to, że nowa droga rowerowa która była szumnie zapowiadana jako "Trasa N-S" łącząca Żoliborz ze Śródmieściem urywa się w kluczowym momencie, czyli tuż przed Placem Bankowym, to kompromitacja @ZDM_Warszawa - napisał na "X" radny Warszawy Jan Mencwel z Miasto Jest Nasze.

Jacek Grzeszak, radny Mokotowa z MJN, również zachwycony nie jest; - Nowa DDR na Andersa to kuriozum. Podobnie jak CPR na Mickiewicza, który pojawia się na krótkim kawałku i nie ma jak na niego zjechać z ulicy. Zamiast budować wygodne trasy dla rowerzystów, jest slalom przez chodniki, ulice i przejścia dla pieszych - skomentował zadowolenie miasta z nowych inwestycji.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo