Kończy się remont torów na Jana Pawła II. Tramwaje wracają od poniedziałku 26 maja na swoje stałe trasy po remoncie odcinka torów w al. Jana Pawła II – między Rondem Zgrupowania AK „Radosław” a placem Grunwaldzkim. To koniec jednej z kluczowych inwestycji torowych tej wiosny w Warszawie. Zostaną ograniczenia prędkości, a podróże między Śródmieściem, Żoliborzem i Bielanami będą szybsze.
Remont rozpoczął się pod koniec marca i objął 1330 metrów toru pojedynczego. W ramach prac: położono 1800 metrów nowych szyn i ok. 1200 podkładów,
z wykorzystaniem 2300 ton kruszywa na przyczółkach wiaduktu. Naprawiona została też dylatacja i konstrukcja nośna wiaduktu. Zmodernizowano również tor przy przystanku Rondo „Radosława” oraz wymieniono zużyte rozjazdy przy skrzyżowaniu z ul. Broniewskiego. Na ulicy Popiełuszki tory poddano regeneracyjnemu frezowaniuna długości 1800 metrów.
Choć ruch tramwajowy zostanie wznowiony, prace przy torowisku jeszcze się nie zakończą. W kolejnych tygodniach kontynuowane będą: oboty brukarskie, sadzenie zieleni na przyczółkach wiaduktu (rozchodnik na „zielonym dywanie”) i prace rekultywacyjne, które zakończą się wczesną jesienią.
Jak pojadą tramwaje od 26 maja?
Na swoje stałe trasy wracają tramwaje:
16: Piaski – Miasteczko Wilanów
22: Rondo Wiatraczna – Piaski
24: Nowe Bemowo – Gocławek
27: Metro Marymont – Cmentarz Wolski
28: Os. Górczewska – Dw. Wschodni
17: wraca na Popiełuszki i Jana Pawła II, ale na Mokotowie dojeżdża tylko do stacji Pole Mokotowskie (z powodu trwającej budowy torowiska przy Rakowieckiej)
W niedzielę, 25 maja następi zawieszenie kursów tramwaju linii 73, a linie 26 i 78 pojadą skróconą trasą do pętli Piaski, Autobus zastępczy Z33 pojedzie z ronda Radosława przez Reymonta, Wólczyńską i Nocznickiego aż do Młocin.
Komentarze (0)